FAQ
Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på spørsmålene vi oftest blir stilt, slik at du lettere kan finne svar på det du lurer på.
Finner du ikke svaret her, eller du ønsker utfyllende informasjon, må du gjerne ringe til oss på Tlf 51 91 91 91.
Hva koster det?
Pris på lager varier ut ifra type og størrelse. Kvadratprisen synker med størrelsen, og rabatten blir bedre på lange avtaler.
Satt i perspektiv: Dersom du fikk 50.000 kr mer på boligsalget ved å sette vekk møbler og innbo en periode på lagerhotellet, vil gevinsten være usannsynlig høy, og kostnaden ved å leie bare en brøkdel av summen. Se våre priser her.
Kan jeg få rabatt?
Binder du avtalen i 6 eller 12 måneder får du hhv 10-20% rabatt.
Er du Aftenbladet abonnent? Gjennom Aftenbladet får du fordeler hos oss. Les mer her.
Hvordan betaler jeg?
Du betaler enkelt med en av følgende alterantiv: Vipps, eFaktura, faktura som PDF på e-post, eller per post.
Hvor lenge kan jeg leie?
Du leier så lenge du ønsker. Abonnementet er løpende inntil vi mottar skriftlig oppsigelse. Minste leie er én måned, om du kun trenger boden en kort periode.
Hvordan velger jeg riktig størrelse?
Du er ikke alene om å være usikker på valg av størrelse. Spør gjerne oss om hjelp! Vi har lang fartstid i å hjelpe kunder med nettopp dette, og vår service gjelder naturligvis hele leieforholdet. Du kan se noen eksempler her.
Hvor raskt får jeg tilgang?
Som regel innen 15 minutter i arbeidstiden om du ringer og trenger boden så raskt. Ved bestilling på nett gjøres det samme dag.
Rask og god service er viktig for oss, og vi tilstreber rask håndtering av alle bestillinger.
Er det stabil temperatur?
Lagerhotellene holder høy standard når det kommer til temperatur og luft. temperatur mellom 15 -20 grader, 365 dager i året. r optimalt inneklima. Minilager/container er tørre, og har god ventilasjon. Dette er igjen bra for dine ting – spesielt når du har eiendeler som finelektronisk, antikviteter og kunst.
Hvor rent er det?
Alle lagerhotell har malte gulv for å forhindre støv fra betong- og ubehandlede overflater, samt for å forenkle god rengjøring. Vi har fast rengjøring av lokalene våre og alle boder blir vasket og klargjort før ny kunde overtar. Alle våre minilager/containere blir rengjort mellom hver kunde.
Er det tørt?
Alle lagerhotellene til YellowBox har tørt og fuktfritt klima. Alle lagerhotell er utstyrt med luftavfuktere og/eller ventilasjonsanlegg som til enhver tid sørger for optimalt inneklima. Minilager/container er tørre, og har god ventilasjon.
Hvor sikkert er det?
Lagerhotellene har ulike kombinasjoner av alarm med vekterutrykning, overvåkning og alle har selvsagt adgangkontroll inn i låst bygg.
Boder i lagerhotellene er utstyrt med kodelås. Hengelås på minilager/container er av solid kvalitet og har verdi på 1000 kr. På minilager/lagercontainer er hengelåsen skjult bak et stålbeslag.
Kan man endre størrelse?
Du kan når som helst endre størrelse på din bod. Ring oss på Tlf 51 91 91 91 eller send oss en e-post til post@yellowbox.no, så hjelper vi deg å finne en ny eller en ekstra bod i ønsket størrelse. For god ordens skyld bekreftes alt skriftlig på e-post.
Kan jeg komme å se?
Det er ikke nødvendig. Vi har over ti års erfaring med å finne riktig størrelse. Vet du hva du skal lagre, vet vi hvor mye plass du trenger.
Av sikkerhetsmessige årsaker slipper vi ikke inn personer i våre lager uten en gyldig og aktivt leieavtale. Ta gjerne kontakt med oss på Tlf 51 91 91 91, så finner vi en løsning, slik at du får boden du trenger. Du kan også resevere enkelt her.
Hva kan jeg lagre på lagerhotell?
I lagerhotellene kan du lagre alt du ville lagret i eget hjem, med unntak av farlig gods og ting som lukter. Les mer om lagerhotell her.
Hva kan jeg lagre i minilager/lagercontainer?
I prinsippet kan du lagre det meste i en lagercontainer. Likevel er det enkelte ting som kan være sensitive for temperaturforandringer – eksempelvis finelektronikk, kunst og flytende væske. Det er viktig at dersom fuktige ting blir satt inn, vil de forbli fuktig, og dette kan igjen skape kondens. Settes tørre ting inn, unngår du dette. Les mer om lagercontainer her.
Jeg ønsker ikke å bestille på nett. Hva gjør jeg?
Ring oss på Tlf 51 91 91 91, eller send en e-post til post@yellowbox.no.
Vi hjelper deg å avdekke ditt behov og sender deg deretter et tilbud basert på samtalen/henvendelsen.
Jeg har bestilt en bod, hva nå?
Du vil motta en bekreftelse på din bestilling kort tid etter vi har mottatt den, i løpet av kontorets åpningstider. I bekreftelsen vil du motta all nødvendig og praktisk informasjon du måtte ha behov for før oppstart.
Kan jeg ha mange små boder istedenfor en stor?
I prinsippet ja. For noen kan det være en fordel å ha flere mindre boder enn én stor, da det gir rom for fleksibilitet om behovet for lagring varierer i perioder.
Hvem har, og kan få adgang?
Hovedregelen er at det kun er ansvarlig leietaker som har adgang til lageret. Denne kan oppnevne inntil én annen person som skal ha tilgang til lageret. Dette må gjøres skriftlig. Partner eller ektefelle kan også få adgang.
Hva med strøm?
Ingen av YellowBox sine lagerhotell eller minilager/lagercontainere har strømuttak. Vi ønsker ikke frysebokser eller annet inn på våre lager, og dette gjør vi for å minimere risiko for at nettopp dine tingfår skade ved eksempel strømbrudd.
Forsikring
Du er selv ansvarlig for å forsikre dine eiendeler slik du selv ønsker. Vi anbefaler at du sjekker egen innboforsikring, eller den forsikringen som var aktiv før tingene ble flyttet. Informer forsikringsselskapet om at du har innbo på lagerets adresse for en periode. Gods som oppbevares i leieobjektet er ikke omfattet av noen forsikringer som er tegnet av utleier.
Kredittsjekk
YellowBox utfører kredittsjekk før ny bestilling/ordre opprettes. Forespørsler kan avvises på bakgrunn av opplysninger i rapport.
Åpningstider
Alle lagerhotell og minilager/lagercontainere er selvbetjente, og er åpen for deg som leietaker 365 dager i året – hele døgnet.
Servicetelefon er åpen mandag – fredag, kl. 08:00-16:00.
Gjør plass ..
…til det du ønsker å bruke tid på.
Med YellowBox får du det «litt romsligere», og med det mener vi flere ting.
Vi ønsker at våre kunder får det litt romsligere hjemme. At boden eller garasjen hjemme ikke er full, men at det er enkelt å holde oversikten. På samme tid betyr det at vi skal være romslige overfor kundene våre. Eksempelvis mener vi at du som tar kontakt og ønsker å ha en annen forfallsdato enn andre, skal få nettopp det.
Det skal være fornuft i våre vilkår, og på toppen av det skal vi kunne utvise skjønn slik at kundene hos YellowBox er de mest fornøyde!